| Tokom proteklih godina, pored brojnih seminarskih, diplomskih i master radova, studenti Slobomir P Univerziteta su radili na velikim i kavalitetnim projektima. Neke od njih vam predstavljamo u nastavku |
| SISTEM ZA POMOĆ SLIJEPIM LJUDIMA
„FLOODSIM PROJECT“Projekat „FloodSim Project“ su 2011. godine uradili studenti Fakulteta za informacione tehnologije, Igor Perić i Branko Krstić, a rješenje se zasniva na ljudskoj nemogućnosti predviđanja smjera i intenziteta toka vode na površini zemljine kore usljed raznih prirodnih katastrofa (poplava, rušenja brana, cunamija, obilnih padavina i slično). Njihov softver je sposoban da izvrši simulaciju toka u realnom vremenu, procjenu položaja i količine vode nakon nekog vremenskog perioda i grafički prikaz rezultata raznih scenarija u slučaju bilo kakve poplave i kao takav namijenjen je smanjenju neizbježne štete koju prirodna nepogoda jednostavno mora proizvesti. Sa tehničkog aspekta ovo rješenje je zaista jedinstveno jer je prvo koje je u ovu svrhu upotrebilo moć paralelne obrade na brzim procesorima grafičke kartice (koji se inače koriste za računarske igre) da bi poboljšalo brzinu rada i omogućilo simuliranje kretanja vode na velikim površinama. Simulacija u realnom vremenu dala je mogućnost ljudima da eksperimentišu u kritičnim slučajevima, vide ishode zamišljenih preventivnih akcija (prokopavanje kanala za odvod, podizanje nasipa i dr) na ekranu računara i na osnovu grafičkog i statističkog prikaza rezultata donose odluke o tome koja će se akcija sprovesti u djelo. |


Bosnu i Hercegovinu je 2012. godine u finalu prestižnog Majkrosoftovog takmičenja “Imagine Cup” uspješno predstavljao “SPU Team”, odnosno ekipa studenata sa Slobomir P Univerziteta, Branko Krstić, Igor Perić, Igor Lale i Igor Tomić, koji su tom prilikom predstavili svoj projekat “ICU – Interactive Cognitive Unit”. Riječ je o sistemu koji pomaže slijepim i osobama sa oštećenim vidom pri snalaženju u prostoru, tako što informacije o slici, koju bi inače videli sopstvenim očima, prenosi taktilnim putem u obliku vibracija na kožu podlaktice. Na ovaj način osobe stiču osjećaj o položaju stvari u njihovoj neposrednoj okolini i njihovim karakteristikama (obliku, boji i dr). Projekat je realizovan pomoću Microsoft Kinect uređaja, čime je ova ekipa pokazala daleko veće mogućnosti uređaja koji je prvobitno, po specifikaciji Majkrosofta, bio osmišljen samo za zabavu uz konzolu XBox360.