Studijski programi Grafičkog dizajna su u skladu sa sa opšte prihvaćenim konceptom savremenog društva i tržišne ekonomije, gde dizajn kao središnji činilac inovativne humanizacije tehnologije i kao pridodata vrednost proizvoda, objekata, sistema ili usluga, zauzima bitnu ulogu u mnogim razvojnim procesima društva i predstavlja posebnu vrednost u savremenoj kulturnoj i ekonomskoj razmeni.
Studije grafičkog dizajna, kao akademska i intelektualna aktivnost, podstiču razvoj kognitivnih sposobnosti povezanih s estetikom, moralom i društvenim kontekstom ljudskog iskustva. Sposobnost sagledavanja sveta iz različitih perspektiva dragocena je životna veština pojedinca, ali je neodvojiva komponenta ljudske prirode, a studiranje dizajna predstavlja i težnju ka unapređenju kvaliteta kako ličnih tako i kulturnih iskustava drugih ljudi. Ova osnovna ljudska svojstva ispoljavaju se kroz kreiranje i stvaranje artefakata, uglavnom namenjenih kulturoj potrošnji.
Zato studije grafičkog dizajna predstavljaju profesionalni odgovor za postojeći kreativni naboj pojedinaca. Kognitivne sposobnosti, kreativne i praktične veštine dizajnera danas su sve neophodinije, jer je svet u kome živimo kulturno sve složeniji, sofisticiraniji i zahteva sve opipljivije rezultate.